内容 altさんのメッセージ(#22)への返事 > Is it good in the question to the setting of "constraint"? > The character string that starts by "C" described in the input column of the Bump texture of the material is a setting of constraint. > The value of "3" means the vector restraint, and "C(3,4,bonename);" is suitable for the direction of bone for whom bone who had this setting was specified with bonename. > The value of "4" means the upvector, and the upvector is not considered in the value of "4". > The sample data "Const.mqo" bundled to the package of "Keynote" serves as a reference. > > The setting of constraint is described as follows. > C(option1,option2,bonename); > > option1 > "0" It is voidable by the setting of this value. > > "1" object bone's rotation is restrained. > option2 > "0" It restrains it by the amount of the rotation in a local coordinate system. > "1" It restrains it by the amount of the rotation in a global coordinate system. > > "3" object bone's direction is restrained. > option2 > "0" upvector of initial posture centers and is restrained in Y. > "1" The upvector of global centers and is restrained in Y. (0,1,0) > "2" The upvector of global centers and is restrained in Y. (0,-1,0) > "3" upvector of present bone posture centers and is restrained in Y. > "4" Only the difference of the vector is calculated without thinking that it is upvector. > > "4" The starting point coordinates are restrained by the cosine theorem. > option2 > It doesn't exist. > > "5" It restrains it at the rate at which object bone's rotation is specified. > option2 > The ratio of the rotation is specified. The integral value is specified. > > "6" Object bone is restrained in IK. > Three optional values exist. > C(6,option1,option2,option3,bonename); > option1 > Number of integer value IK repetition calculations > Processing becomes heavy though accuracy goes up by the numerical value large. > option2 > Rotation limitation of calculation integer value once > The unit is multiplying of 100 by the radian. (They are 0.5 radians by 50 specification. ) > option3 > Computational method of IK angular limitation > Please specify 0 or 1. > > It is a specification of ver0.0.4.3 that explained here. It is likely to be likely to be going to be added in the future and to be changed. > > 22:21 A wrong translation was corrected. > > > (Original) > "コンストレイント"の設定に対する質問でよいですか? > マテリアルのBumpテクスチャの入力欄に記述される"C"で始まる文字列はコンストレイントの設定です。 > "C(3,4,bonename);"は"3"の値が方角拘束を意味していて、この設定を持つボーンがbonenameで指定されたボーンの方向を向きます。 > "4"の値はアップベクターを意味しており、"4"の値ではアップベクターは考慮されません。 > "keynote"のパッケージに同梱されているサンプルデータ"const.mqo"が参考になります。 > > コンストレイントの設定は以下に記述するようになっています。 > C(option1,option2,bonename); > > option1 > "0" この値を設定することで無効にできます。 > > "1" 対象ボーンの回転を拘束します。 > option2 > "0" ローカル座標系の回転量で拘束します > "1" グローバル座標系の回転量で拘束します。 > > "3" 対象ボーンの方角を拘束します。 > option2 > "0" アップベクターを初期姿勢のY軸として拘束します > "1" アップベクターをグローバルのY軸として拘束します (0,1,0) > "2" アップベクターをグローバルのY軸として拘束します (0,-1,0) > "3" アップベクターを現在のボーン姿勢のY軸として拘束します > "4" アップベクターは考慮せずに方向の差異のみを計算します > > "4" 始点座標を余弦定理で拘束します。 > option2 > 存在しません。 > > "5" 対象ボーンの回転を指定した割合で拘束します。 > option2 > 回転の割合を指定します。整数値を指定します。 > > "6" 対象ボーンをIK拘束します。 > オプション値が三つ存在します。 > C(6,option1,option2,option3,bonename); > option1 > 整数値 IK反復計算数 > 数値が大きいほど精度はあがりますが処理が重くなります > option2 > 整数値 一回の計算の回転制限 > 単位はラジアンで100をかけたものです。(50指定で0.5ラジアン) > option3 > IK角度制限の計算方法 > 必ず0もしくは1を指定して下さい。 > > ここで説明したのはver0.0.4.3の仕様です。今後追加されたり変更されることがあるかもしれません。 > > 22:21 誤った翻訳を訂正しました。
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