内容 Is it good in the question to the setting of "constraint"? The character string that starts by "C" described in the input column of the Bump texture of the material is a setting of constraint. The value of "3" means the vector restraint, and "C(3,4,bonename);" is suitable for the direction of bone for whom bone who had this setting was specified with bonename. The value of "4" means the upvector, and the upvector is not considered in the value of "4". The sample data "Const.mqo" bundled to the package of "Keynote" serves as a reference. The setting of constraint is described as follows. C(option1,option2,bonename); option1 "0" It is voidable by the setting of this value. "1" object bone's rotation is restrained. option2 "0" It restrains it by the amount of the rotation in a local coordinate system. "1" It restrains it by the amount of the rotation in a global coordinate system. "3" object bone's direction is restrained. option2 "0" upvector of initial posture centers and is restrained in Y. "1" The upvector of global centers and is restrained in Y. (0,1,0) "2" The upvector of global centers and is restrained in Y. (0,-1,0) "3" upvector of present bone posture centers and is restrained in Y. "4" Only the difference of the vector is calculated without thinking that it is upvector. "4" The starting point coordinates are restrained by the cosine theorem. option2 It doesn't exist. "5" It restrains it at the rate at which object bone's rotation is specified. option2 The ratio of the rotation is specified. The integral value is specified. "6" Object bone is restrained in IK. Three optional values exist. C(6,option1,option2,option3,bonename); option1 Number of integer value IK repetition calculations Processing becomes heavy though accuracy goes up by the numerical value large. option2 Rotation limitation of calculation integer value once The unit is multiplying of 100 by the radian. (They are 0.5 radians by 50 specification. ) option3 Computational method of IK angular limitation Please specify 0 or 1. It is a specification of ver0.0.4.3 that explained here. It is likely to be likely to be going to be added in the future and to be changed. 22:21 A wrong translation was corrected. (Original) "コンストレイント"の設定に対する質問でよいですか? マテリアルのBumpテクスチャの入力欄に記述される"C"で始まる文字列はコンストレイントの設定です。 "C(3,4,bonename);"は"3"の値が方角拘束を意味していて、この設定を持つボーンがbonenameで指定されたボーンの方向を向きます。 "4"の値はアップベクターを意味しており、"4"の値ではアップベクターは考慮されません。 "keynote"のパッケージに同梱されているサンプルデータ"const.mqo"が参考になります。 コンストレイントの設定は以下に記述するようになっています。 C(option1,option2,bonename); option1 "0" この値を設定することで無効にできます。 "1" 対象ボーンの回転を拘束します。 option2 "0" ローカル座標系の回転量で拘束します "1" グローバル座標系の回転量で拘束します。 "3" 対象ボーンの方角を拘束します。 option2 "0" アップベクターを初期姿勢のY軸として拘束します "1" アップベクターをグローバルのY軸として拘束します (0,1,0) "2" アップベクターをグローバルのY軸として拘束します (0,-1,0) "3" アップベクターを現在のボーン姿勢のY軸として拘束します "4" アップベクターは考慮せずに方向の差異のみを計算します "4" 始点座標を余弦定理で拘束します。 option2 存在しません。 "5" 対象ボーンの回転を指定した割合で拘束します。 option2 回転の割合を指定します。整数値を指定します。 "6" 対象ボーンをIK拘束します。 オプション値が三つ存在します。 C(6,option1,option2,option3,bonename); option1 整数値 IK反復計算数 数値が大きいほど精度はあがりますが処理が重くなります option2 整数値 一回の計算の回転制限 単位はラジアンで100をかけたものです。(50指定で0.5ラジアン) option3 IK角度制限の計算方法 必ず0もしくは1を指定して下さい。 ここで説明したのはver0.0.4.3の仕様です。今後追加されたり変更されることがあるかもしれません。 22:21 誤った翻訳を訂正しました。
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