Message#25 | |
post by alt | Markさんのメッセージ(#24)への返事 Is your question correct in the one to a "simple setup"? It is a post from the update log of "keynote". ◇For simple setup In this plug-in, weight is basically set by anchor object. Weight is calculated from the anchor in every case without mounting the weight edit function of each top because there is a possibility that weight information is destroyed by the operations of the top addition and the change, etc. even if the weight paint in each top is done when it is a specification of present Metaseuoiq. However, it was necessary to make the material to define anchor and bone's names in every case for this method to transform bone in taking time , for instance, modeling lightly. The automatic ticketing of rough weight does to be performed even if there are neither an anchor nor a material, and the simplification ..setup.. is enabled to some degree since 0.0.1.5. ※Please refer to attached EasySetUp.mqo for a simple setup. (Original) あなたの質問は"簡易セットアップ"に対するもので正しいですか? "keynote"の更新ログからの転記です。 ◇簡易セットアップに関して このプラグインでは、基本的にアンカーオブジェクトにより ウェイトの設定を行います。 現在のMetaseuoiqの仕様ですと、頂点単位のウェイトペイントを 行ったとしても、頂点追加や変更等の操作によりウェイト情報が 破壊される可能性がある為、頂点単位のウェイト編集機能は 実装せずに、その都度アンカーからウェイト計算をしています。 ただしこの方式は手間もかかり、例えばモデリング中に軽く ボーン変形をさせたい場合など、その都度アンカーや ボーンの名前を定義する為のマテリアルの作成が必要でした。 0.0.1.5以降では、アンカーやマテリアルが無くてもおおまかなウェイトの 自動計算がなされるようして、セットアップをある程度簡略化可能にしています。 ※簡易セットアップに関しては添付のEasySetUp.mqoを参考にして下さい。 2011年5月9日(月)23時24分 |